Saturday, April 4, 2009

Hang Out Lagi...

Assalamualaikum... tadi saya g tgk adik g brtanding Karnival Krjaya pringkat daerah kat SK Seri Selamat.. smalam da jnji dgn Zati n Amnor nak g amik depa kat rmh masing2 kul 9.30 pg... saya lock la alarm hndphone kul 8.30 pg.. ngantok.. smbung tido lpas Subuh.. hehe.. tidur punye tido tetiba Amnor call.. punye la mamai terputus plak.. aku tkan butang merah... tgk la jam... dah pkul 9.45 doh.. larr.. tau2 ade 2 msej.. 1 Am.. 1 Zati...

"Jadi ke x pg nie??".... saya reply la.. "jd2.. jap2.. aku trtido"... jujur...

p dpur mkn nasi lmak.. mndi.. dress up... amik kunci.. g tau abah... pas2 trus "drift" g rmah Zati... smpai2... alamak!! lpa amik Am.. pdahal rmah Am punye la dkat dgn rmah.. ptah la blik.. dia da dok trcegat kat pin2 rmah.. sengih je la... sampai kat skolah 2 nmpak la Mira dgn Jenny tgh naik tangga... lorr.. diorg da abiz rpanye.. dia punye bhgian bkn same dgn saya dlu.. Mira msk Multmdia.. saya Mdia Mklumat... Tp x byk saingan lgsg bhgian dia..2 skolah je.. ish.. Convent dgn SMK Dato' Idris je.. Sure2 1st n 2nd place blh dpat... Theme utk Karnival nie is Sains n Teknologi... tp SMK Dato' Idris 2 buat psal prhotelan.. of course la out... anyway, x tau rsult lg... bru kul 11.30... kami 3 org brdiskusi nak buat pe smantra Mira blik.. dia blik dlam kul 2.oo ptg.. lmbat lg.. mlas nak blik rmh.. hehe.. tiba2 sorg cikgu India kluar dr 1 blik dpan kami..

"Arr... bley slow skit x suara... kami tgk bincang rsult utk bhagian folio..."

"Owh... sorry2..."... malu wooo...

kami pn blah ar... Mira ckap nnt dia call.. so, kmi pn kuar... hmpir2 x lpas reverse.. seb bek Am jerit... Zati ajak g McD.. Am ajak g Kopitiam... tgh ragu2 nie.. traffic light da nak dkat nak mnentukn nak g mana 1 nie... last2 buat U turn g Kopitiam.. 1st time buat U turn.. Yes.. Success!! saya pn x penah g Kopitiam...

p/s: 2 to Afiq... Nasrul yg aku citer 2 keje kat c2... hehe...

sampai2 kat sana.. msing2 sgan nak msuk.. yela.. empat2 waiter dia kwn lama kmi.. Ade Emeerul, Nasrul, lg 2 org lupa da.. sori... Akhirnye dgn selambernye saya jd ktua mlangkah p rstorn 2... lawa.. trasa cam kat zman2 dulu... kami plih menu pn mcm stahun lame.. pdahal mkan thick toast n crispy toast je pun.. tp byk ar.. air.. Milo 2.. teh ais 1... hehe.. Emeerul amik order.. da len dia dr dlu.. dlu rndah, gelap.. tp skrg 2 dia.. tinggi btul.. cerah plak dah.. Nasrul maintain.. x gelap pn blik PLKN... smntra 2 saya call Yati (mntang2 kredit tgh byk).. yati tido, dia syif mlm kat Ayamas.. pas2 Yasirh plak.. ajak dia dtg.. x de transprt plak.. mndi pn blum.. seb bek da gsok gigi.. gelak je la.. dia da la x bape btul... gabung plak dgn 3 kpala kmi lg trok... buat loudspeaker plak 2.. relax ar.. waiter2 2 pn kwn kmi gak.. call Nurul plak.. x mndi gak lg.. ajak dia.. OK.. Yasirh tumpg.. Call fyqa plak.. dia konfem x bley punye.. parents jaga btul..

tgk2 mak Nrul x blh anta.. Dia kna jaga ank sdara.. Da abez mkan da.. Gelas pn da licin.. Mira x call lg.. Abah da call byk kali.. da dkat sejam mlepak kat c2.. smbang2 skit dgn Nasrul.. last2 saya stat engine g amik Yasirh.. Am n Zati stay... Yasirh da trcegat dpan pgar.. Smpai rstoran lg dasyat.. kami la pling bising.. Akhirnye saya blanja sorg 1 air lg smntra tunggu Mira.. Rabak la saya RM 32.60... Nasrul cakap "Banyak duit".. ska ati ja... x tgk purse bape yg tinggal.. hehe...

finally she called me.. she told that smua Convent bolot.. smua bhagian xcept poster... so, diorg sume g ngeri... OK.. "drift" plak g Sitiawan amik dia.. Yasirah jerit spjang prjalanan.. yela dia x prnah "drift" dgn saya.. Zati besa ar.. Pas2 anta Zati n Am g McD.. diorg nak g lunch dgn Farah n Fifi.. anta Ysirh blik dlu... saya kna blik nak g jmpa dentist...
smpai rmah msing2 da pnat.. x la jd pegi...

so, dat's my day... one fine day...


Amnor Aidiliana... Ezzati...






Afiqah... *** Gambr Yasirah x de.. Sdey nye.. Yati pn...















1 comment:

  1. bapak ah
    mst gns ang bwk kete
    hu3 sampai menjerit2 kwn ang 2
    bwk kete leklok sket
    t excidet g
    bwu taw hu3

    ReplyDelete